Prețul telefoanelor a explodat în 2017 și noi suntem de vină pentru asta
Cei de GFK au publicat cel mai recent raport cu referire la situația vânzărilor de telefoane pe anul trecut, iar prețurile par să fie din ce în ce mai mari.
Al patrulea trimestru din 2017 a reprezentat un punct de cotitură în industria smartphone-urilor. Pentru prima oară, telefoane destinate publicului larg au depășit valoarea de 1000 de dolari. iPhone X și Galaxy Note 8 s-au vândut ca pâinea caldă, utilizatorii fiind aparent imuni la prețul de achiziție exagerat. Acel detaliu nu a făcut decât să convingă întreaga industrie de faptul că suntem dispuși să facem investiții din ce în ce mai mari în acest domeniu.
Conform celor de la GFK, prețul smartphone-urilor a crescut într-un ritm amețitor anul trecut în cel de-al treilea și al patrulea trimestru. Prețul mediu al unui smartphone achiziționat în piață a fost de 363 de dolari, cu 10% mai mult decât în 2016.
Profitul obținut din telefoane a fost de asemenea semnificativ mai mare în trimestrul patru – 11%, în timp ce vânzările au crescut doar cu un singur procent. Cele mai mari discrepanțe au putut fi observate în Europa Centrală și de Est. În țările din această zonă, s-a înregistrat o creștere de șapte procente a unităților comercializate, în timp ce profitul a crescut cu 28%.
Un pic ciudată este situația în Europa de Vest și în China. Acolo au scăzut vânzările cu trei procente, dar chiar și în aceste condiții, încasările au crescut cu 17%. În mod previzibil, analiștii GFK au dat vina pe volumul mare de telefoane de top, fără rame, care au început să facă valuri în industrie.
4Q 2016 vs. 4Q 2017 | Unități vândute în milioane | Valoarea vânzărilor (miliarde $) | ||||
4T16 | 4T17 | A/A % Schimbare | 4T16 | 4T17 | A/A % Schimbare | |
Europa de Vest | 38.3 | 37.0 | -3% | 16.1 | 18.8 | 17% |
Europa Centrală și de Est | 22.6 | 25.2 | 7% | 5.4 | 6.9 | 28% |
America de Nord | 58.7 | 62.0 | 6% | 27.4 | 28.5 | 4% |
America Latina | 33.1 | 35.0 | 6% | 10.0 | 11.2 | 12% |
Africa și Orientul Mijlociu | 42.6 | 46.2 | 8% | 10.6 | 10.9 | 3% |
China | 118.4 | 114.7 | -3% | 36.6 | 43.0 | 17% |
Asia Dezvoltată | 20.3 | 18.5 | -9% | 13.9 | 13.2 | -5% |
Asia în curs de dezvoltare | 58.9 | 58.6 | -1% | 10.1 | 11.5 | 14% |
GLOBAL | 393.9 | 397.2 | 1% | 130.1 | 144.0 | 11% |
2016 vs. 2017 | Unități vândute (milioane) | Valoarea vânzărilor (miliarde USD) | ||||
2016 | 2017 | A/A % schimbare | 2016 | 2017 | A/A % schimbare | |
Europa de Vest | 131.0 | 125.6 | -4% | 53.5 | 56.0 | 5% |
Europa Centrală și de Est | 78.0 | 85.2 | 9% | 16.8 | 21.2 | 26% |
America de Nord | 198.2 | 201.3 | 2% | 82.9 | 84.0 | 1% |
America Latina | 105.9 | 115.8 | 9% | 30.9 | 36.8 | 19% |
Africa și Orientul Mijlociu | 168.9 | 176.5 | 4% | 42.1 | 41.5 | -1% |
China | 448.5 | 454.4 | 1% | 133.1 | 152.3 | 14% |
Asia Dezvoltată | 72.9 | 68.5 | -6% | 46.1 | 44.2 | -4% |
Asia in curs de dezvoltare | 214.5 | 232.7 | 8% | 34.5 | 42.7 | 24% |
GLOBAL | 1,417.9 | 1,460.0 | 3% | 439.9 | 478.7 | 9% |